جراحی زگیل تناسلی

عمل جراحی زگیل تناسلی

جراحی زگیل تناسلی اصلی ترین راه چاره برای رهایی از این عارضه عفونی در زنان و مردان می باشد.
زگیل تناسلی چیست؟
زگیل های تناسلی رشد مسری و گوشتی در ناحیه تناسلی یا مقعد را دارند. آنها یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی هستند. زگیل های تناسلی شامل رشد زیاد فیبر است که توسط یک لایه ضخیم و بیرونی پوشانده شده است. آنها می توانند در اطراف مقعد و آلت تناسلی مرد یا دهانه رحم، واژن یا مقعد زن ظاهر شوند. آنها معمولا خوش خیم ، یا غیر سرطانی هستند، اما بعضی از انواع می توانند سرطانی نیز باشند.

روش جراحی زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده در آلت تناسلی مرد یا واژن زن با برش از بدن خارج می شوند و این به معنی قطع زگیل ها با چاقوی جراحی است. زگیل روی دهانه رحم ممکن است با استفاده از لیزر یا برش حلقوی الکتروشیمیایی (LEEP) برداشته شود. این عمل معمولا در مطب یا کلینیک پزشک یا یک مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. به طور کلی قبل از جراحی، با دارویی ناحیه اطراف زگیل را بی حس می کنند (بی حسی موضعی) و فرآیند بریدن زگیل را آغاز می کنند. البته برای خانم ها، تغییرات غیر طبیعی سلول های دهانه رحم، گاهی با شیوه ای متفاوت مدیریت خواهد شد.

چه انتظاری بعد از عمل جراحی زگیل تناسلی وجود دارد؟

• زمان بهبودی بستگی به محل و تعداد زگیل های برداشته شده دارد.
• بیشتر افراد طی 1 تا 3 روز قادر به بازگشت به فعالیت های عادی خواهند بود.
• بهبودی کامل 2 تا 4 هفته طول می کشد.
زن یا مردی که زگیل تناسلی خود را برداشته شده است، در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر باید با پزشک خود، تماس بگیرد:
• خونریزی که بیش از 1 هفته طول بکشد
• درد شدید
• ترشحات بد بو یا زرد، که ممکن است نشان دهنده عفونت باشد

نکته: بعد از جراحی از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که ناحیه تحت درمان قرار دارد و کاملا بهبود یابد، خودداری کنید. (معمولا 2 تا 4 هفته بسته به وسعت ناحیه تحت درمان).

چرا عمل جراحی زگیل تناسلی

از عمل جراحی برای از بین بردن زگیل هایی که پس از سایر درمانها برمی گردند، استفاده می شود. همچنین ممکن است در صورت گسترده بودن زگیل مورد استفاده قرار گیرد. یک درمان واحد ممکن است تمام آنچه لازم است، باشد. جراحی ممکن است یک درمان مؤثر باشد. اما جراحی گاهی ممکن است باعث درد بیشتری از سایر روش های درمانی شود.

خطرات پس از عمل زگیل تناسلی

• خون ریزی
• عفونت پس از عمل
• درد شدید که ممکن است بعد از عمل، چندین روز به دارو احتیاج باشد.