روشهای درمان توده های ناحیه تناسلی

توده های ناحیه ی تناسلی یک بیماری شایع در میان خانم هاست که می تواند به دلایل مختلفی ایجاد بشود. این توده ها می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد. در اکثر موارد این بیماری یک مشکل جدی نبوده و به راحتی می توان برای درمان توده های ناحیه تناسلی نزد متخصص مراجعه کرد. ما در مقاله ی زیر به بررسی انواع روش درمان توده  تناسلی می پردازیم.

روشهای درمان توده های ناحیه تناسلی

درمان لیزری توده های تناسلی
فعالیت پزشکان فوق تخصص در این کلینیک در کنار تجهیزات فوق پیشرفته و مدرن باعث شده روند درمان بیماران عزیز با کیفیت و سهولت بیشتری انجام شود و رضایتمندی مراجعه کنندگان را به همراه داشته باشد.برای رزرو نوبت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد توده های ناحیه ی تناسلی

برخی دلایل ایجاد توده های ناحیه ی تناسلی عبارتند از:

• فولیکولیت: یکی از شایع ترین دلایل ایجاد توده های ناحیه ی تناسلی، فولیکولیت است. فولیکولیت میتواند در اثر موهای درونی، اصلاح، پوشیدن لباس زیرهای تنگ، استخر یا حمام گرم و زخمی که در اثر اصلاح بوجود می آید، ایجاد گردد.
  • زگیل تناسلی: زگیل تناسلی از طریق عفونت های منتقله ی جنسی ایجاد می شود. برای پیشگیری از این عارضه، فرد باید قبل از تماس جنسی، واکسن HPV تزریق نماید.
  • تبخال تناسلی: تبخال تناسلی نیز از طریق ویروس HSV ( هرپس سیمپلکس) ایجاد شده و می تواند منجر به نقاطی دردناک گردد. این ویروس را نمی توان از بدن خارج نمود، ولی از طریق دارو می توان علائم بیماری را تا حد زیادی کاهش داد و به این وسیله خطر انتقال به شریک جنسی را پایین آورد. همچنین استفاده از کاندوم نیز می تواند خطر سرایت را تا حد زیادی کاهش بدهد.
  • عدم تعادل هورمونی: عدم تعادل هورمونی نیز می تواند باعث ترشح ماده ای بشود که حفره های ناحیه ی تناسلی را مسدود کند. این حفره ها می تواند باعث ایجاد توده های ناحیه ی تناسلی و ایجاد درد بشود.
  • عرق نمودن بیش از اندازه: عرق کردن بیش از اندازه در اثر ورزش کردن های زیاد و پوشیدن لباس زیرهای تنگ می تواند باعث ایجاد جوش و توده در ناحیه ی تناسلی بشود. چرا که چربی می تواند به عنوان روان کننده عمل کرده و منافذ طبیعی پوست را ببندد.
  • تماس با درماتیت: تماس با درماتیت یک نوع از اگزماست که به دلیل تماس آلت تناسلی با مواد تحریک کننده یا آلرژی زا ایجاد می شود. شامپو و برخی مواد شوینده، ژل ها و لوسیون های دارویی، کاندوم و برخی روان کننده ها، دوش واژن، تامپون های بهداشتی، ادرار و مایع منی از مواد تحریک کننده ای هستند که می توانند باعث ایجاد توده های ناحیه تناسلی شوند.

چگونه توده های ناحیه ی تناسلی را درمان نماییم؟

غالبا توده های ناحیه ی تناسلی به صورت خود به خودی برطرف می شوند ولی در صورت رفع نشدن می توانید از روش های درمانی استفاده نمایید. انواع روشهای درمان توده های ناحیه تناسلی عبارتند از:

• تعیین علت
  • عامل ایجاد کننده را حذف نمایید
  • بهداشت را رعایت نمایید
  • توده ها را دست کاری نکنید
  • گرما درمانی
  • استفاده از دارو

تعیین علت

برای این که بتوانید به خوبی توده های ناحیه ی تناسلی را درمان نمایید، بایستی هر مدل محصول یا فعالیت و یا عواملی را که می تواند بر این ناحیه تاثیر بگذارد را شناسایی و یادداشت نمایید.

عامل ایجاد کننده را حذف نمایید

زمانی که علت ایجاد این عارضه مشخص شد، آن را حذف نمایید. مثلا اگر مشکل در اصلاح نمودن است، از تیغ های جدید استفاده کرده و در زمان تیغ زدن در سمت و سوی رشد مو این کار را انجام دهید. هیچ وقت خشک اصلاح نفرمایید. از مصرف روغن به روی پوست خودداری نمایید، چرا که روغن می تواند باکتری را داخل فولیکول ها محبوس کند.

بهداشت را رعایت نمایید

یکی از روش های درمان توده های ناحیه تناسلی رعایت بهداشت است. رطوبت و گرما دو عاملی هستند که می توانند به ایجاد باکتری در ناحیه ی تناسلی کمک کنند. هر روز ناحیه ی تناسلی خود را با صابون و آب گرم بشویید. از شورت های پنبه ای استفاده نمایید و اجازه بدهید که پوست شما نفس بکشد و از پوشیدن لباس زیر هایی که رطوبت و گرما را به خود می گیرد دوری کنید. پدهای بهداشتی خود را در هنگام قاعدگی به صورت منظم تعویض نمایید.

توده ناحیه تناسلی

توده ها را دست کاری نکنید

هیچ گاه برجستگی ها و توده های ناحیه ی تناسلی خود را دست کاری نکنید. چرا که این کار می تواند باعث وخامت اوضاع بشود. برخی از این توده ها همچنان که بزرگتر می شوند، دردناک تر شده و میزان چرک بیشتری را در خود جمع می کنند.

گرما درمانی

گرما درمانی از دیگر روشهای درمان توده های ناحیه تناسلی است. برای این که از درد و خارش این توده ها بکاهید، می توانید منطقه را کمپرس گرم نمایید. برای این کار حوله ای را گرم نموده و پیش از گذاشتن به روی پوست، آن را فشار دهید. شما می توانید این کار را چندین بار در روز انجام دهید. همیشه پیش از تن کردن لباس زیر، منطقه را خشک کرده تا مانع از رشد باکتری در این ناحیه شوید.

استفاده از دارو

با پزشک خود در رابطه با مصرف داروهای مناسب مشورت نمایید. چنانچه مشکل مولوسکوم کونتاژیوزوم باشد، معمولا به صورت خود به خودی رفع می شود. اما اگر مشکل درماتیت تماسی باشد، مصرف آنتی هیستامین ها یا داروهای موضعی توصیه می گردد.

عفونت ها را هم با مصرف آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی می توان درمان نمود.

0 0 vote
Oldest
Newest Most Voted
کامران
11 ماه پیش

درود خسته نباشی دکتر بیش از یکسال یه چیزی مثل جوش زیر پوستی زیر آلتم دراومده دردی چیزی هم اصلا ندارم بعضی وقتام فشارش میدم و ازشم چیزی بیرون میزنه مثل عفونت نمیدونم چیکار کنم

21 روز پیش
Reply to  کامران

سلام مراجعه کنیدبامعاینه قابل تشخیص است

فاطمه
1 ماه پیش

سلام خسته نباشید دختری هستم 29 ساله و یک توده سفت دقیقا مشابه با تصویر بالا در کنار آلت خود دارم ابتدا کوچک بود بدون هیچ درد یا خارشی و فکر کردم با فشار دادن آن میتوانم محتویات آن را خارج کنم ولی بزرگتر شد..قبلا هم در همین ناحیه همچین موردی داشتم که خود به خود رفع میشد ولی اینبار کمی بزرگتر بود.باید چکار کتم ؟آیا نگران کننده است؟درمان خانگی وجود دارد؟که نخواهم به پزشک مراجعه کنم؟

1 ماه پیش
Reply to  فاطمه

سلام ودرود میتونه زاعده پوستی باشدوحتمابه یک پزشک جراح مراجعه کنید

Nasim