درمان زگیل تناسلی

ما در کلینیک نور امکانات لازم جهت درمان زگیل تناسلی به روش لیزر را برای بیماران گرامی فراهم کرده تا این عزیزان نگرانی های ناشی از عمل جراحی شامل دوران نقاهت و ... را فراموش کنند

همه چیز درباره زگیل تناسلی

تشخیص زگیل تناسلی چگونه است؟

همانطور که گفته شد معمولاً زگیل تناسلی با چشم قابل مشاهده نبوده و به همین دلیل بعد از مشاهده ی علائم آن که در بالا ذکر شد بهتر است برای اطمینان حتما به پزشک متخصص مراجعه نمود. پزشک متخصص معمولاً از روش های مختلفی برای تشخیص زگیل های تناسلی استفاده می کنند. اولین و ساده ترین راه استفاده از محلول استیک اسید و مالیدن آن بر روی ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد برای سفید شدن زگیل ها و تشخیص راحت تر آن ها می باشد. از دیگر روش های تشخیص زگیل تناسلی که مورد استفاده قرار می گیرد می توان به آزمایش پاپ اسمیر و بررسی لگنی و آزمایش HPV اشاره نمود. آزمایش پاپ اسمیر می تواند تغییرات لگنی و یا واژنی را در خانم ها که به دلیل زگیل تناسلی ایجاد می شوند را نشان می دهد.

پیشگیری از زگیل تناسلی

واکسن گارداسیل می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و باعث پیشگیری از بروز زگیل در بدن شود. این واکسن برای خانم ها تا سن 26 سالگی و برای مردان تا 21 سالگی باید دریافت شود. با توجه به اینکه مقاربت جنسی می تواند باعث انتقال زگیل تناسلی شود، برای پیشگیری و جلوگیری از نیاز به روش های درمان زگیل تناسلی بهتر است نکات لازم جهت فعالیت های جنسی رعایت شده و از کاندوم برای مقاربت استفاده شود.

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی و از بین بردن ویروس آن به صورت قطعی و کامل، روش خاص و قطعی وجود ندارد و در بیشتر موارد فرد باید صبر کند تا زگیل پس از مدتی خود به خود از بین برود. این موضوع زمانی که زگیل تناسلی هیچ گونه درد و ناراحتی برای افراد ایجاد نمی کنند بسیار آسان تر می باشد. اما زمانی که زگیل ها با علائمی مانند درد، خارش، سوزش در ناحیه ی تناسلی و مقعد مردان و زنان همراه هستند می توان از روش های مختلف دارویی و جراحی برای از بین بردن زگیل ها استفاده نمود.

زگیل تناسلی چیست؟

اصلی ترین موضوع برای درک درست از زمان درمان زگیل تناسلی آشنایی با این بیماری و دلایل بروز آن می باشد. زمانی که فرد دچار ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV شده باشد، این عفونت می تواند به شکل زگیل در ناحیه ی تناسلی مردان و زنان خود را نشان دهد. زگیل تناسلی را می توان یکی از شایع ترین بیماری های عفونت جنسی دانست که از روش های مختلفی می توان به فرد منتقل شود. مهم ترین راه انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه های جنسی که شامل رابطه ی دهانی، رابطه ی مقعد و یا رابطه ی واژن می باشد. البته به ندرت نیز انتقال ویروس از مادر به فرزند نیز مشاهده شده است. احتمال بروز و به وجود آمدن زگیل در ناحیه ی تناسلی مردان بسیار بیشتر از زنان است.

علائم زگیل تناسلی

زمانی که علائم این ویروس در بدن را به خوبی بشناسیم می توانیم برای درمان زگیل تناسلی از طریق روش های مختلف اقدام کنیم. زگیل تناسلی ممکن است هیچ علائمی روی بدن فرد نداشته باشد و به صورت لکه های سفید روی پوست به وجود بیاید. در این موارد زگیل خیلی کوچک، به رنگ پوست و تیره زگیل حتی با چشم هم قابل تشخیص نیست. زگیل ها در ناحیه ی تناسلی مردان ممکن است به صورت تکی یا دسته ای ظاهر شوند. مهم ترین علامت زگیل ها را مانند سر شبیه به گل کلم آن ها دانست که می تواند کمی برآمده و یا نرم باشد. خارش یا احساس درد نیز می تواند از دیگر علائم زگیل تناسلی باشد که باید برای تشخیص بهتر در این موارد به پزشک متخصص مراجعه نمود. افرادی که دچار زگیل تناسلی شده اند معمولاً در هنگام مقاربت خونریزی را نیز تجربه می کنند. ترشحات واژن و خارش آن از علائم زگیل در زنان است. زگیل در زنان بیشتر در قسمت های درون یا بیرون واژن و اطراف مقعد مشاهده می شود. در مردان اما قسمت های بیشتری می توانند درگیر این ویروس عفونی شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:
  • ران
  • کشاله ی ران
  • اطراف مقعد
  • درون مقعد
  • روی کیسه ی بیضه
  • روی قسمت های مختلف آلت تناسلی

روش های خانگی بهترین راه حل برای از بین بردن زگیل های تناسلی کوچک

برای درمان زگیل تناسلی در منزل روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. آغشته کردن یک پنبه یا گاز به سرکه ی سیب و قرار دادن آن بر روی زگیل ( سیاه شدن زگیل نشانه ی از بین رفتن آن می باشد.) استفاده از عصاره ی سیر به صورت مستقیم و قرار دادن آن روی زگیل یا ترکیب آن با روغن را برای مدتی روی زگیل قرار دهید. مالیدن یک قطره روغن درخت چایی به صورت مداوم می تواند از روش های دیگر برای درمان زگیل در منزل باشد. روغن کرچک را به پنبه بمالید و برای یک شب روی زگیل قرار دهید. ترکیب چای سبز با روغن نارگیل می تواند در درمان زگیل تناسلی بسیار موثر باشد. آلوئه ورا، پودر زرد چوبه، سبزیجات، پیاز، عصاره ی آناناس، نارون کوهی، پیچک دیواری و ... از دیگر روش های درمان خانگی زگیل تناسلی می باشند.

استفاده از دارو های مختلف برای درمان زگیل تناسلی

از جمله روش های مورد استفاده برای درمان این زگیل ها کرم های موضعی زیکلارا، آلدرا و ایمیکویمود می باشند. این کرم ها با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث افزایش توان بدن برای از بین بردن زگیل می شوند. علاوه بر این از دیگر مواد پرکاربرد برای درمان زگیل تناسلی می توان به اسید تری کلرواستیک که زگیل های تناسلی را می سوزاند و یا پدوفیلین برای از بین بردن بافت های زگیل اشاره نمود.
  • استفاده از روش کرایوتراپی
  • روش کرایوتراپی یا انجماد با نیتروژن مایع یکی دیگر از روش های پرکاربرد برای از بین بردن و درمان زگیل تناسلی در نواحی مختلف می باشد. درمان از طریق این روش با یک برآمدگی در اطراف زگیل شروع می شود. زمانی که پوست جدید تشکیل می شود زگیل نیز کم کم از بین می رود. البته با توجه به میزان پیشرفت زگیل و اندازه ی آن باید چند بار کرایوتراپی انجام گرفته تا درمان کامل حاصل شود. درد و تورم از عوارض کرایوتراپی می باشند.
  • استفاده از روش جراحی برای درمان زگیل تناسلی
  • یکی دیگر از روش های مورد استفاده برای از بین بردن زگیل های تناسلی، جراحی می باشد. در این روش پزشک متخصص از طریق وسایل و تجهیزات مختلف اقدام به برداشتن زگیل می کند. جراحی معمولاً با بیهوشی موضعی یا بیهوشی کامل همراه است. روش جراحی در زمان هایی استفاده می شود که حجم زگیل تناسلی بسیار بزرگ شده و هیچ کدام از روش های قبلی نمی تواند باعث از بین بردن آن شود. در برخی از موارد که زگیل باعث ایجاد مشکلاتی برای تولد نوزاد در مادران می شود که بهترین روش برای برداشت آن با توجه به محل و حجم بالای این زگیل ها می تواند عمل جراحی باشد. هر چند جراحی ممکن است عوارض مختلفی مانند درد، خونریزی، عفونت و ... را به همراه داشته باشد اما رعایت تمامی نکات مربوط به مراقبت بعد از جراحی می تواند در کاهش زمان طول درمان بسیار موثر باشد.

دیگر روش ها برای درمان زگیل تناسلی

• استفاده از لیزر
  • زمانی که زگیل ها اندازه ی بزرگی داشته باشند و ناراحتی و درد را به همراه خود داشته باشند، می توان از لیزر برای این کار استفاده نمود. مهم ترین مزیت لیزر نسبت به دیگر روش های جراحی عدم احساس درد و نیاز به بیهوشی کامل می باشد. در لیزر از پرتو شدید نور استفاده می کنند که البته ممکن است کمی گران نیز باشد. هر چند با توجه به تاثیر بیشتر این روش و البته سرعت بالای آن در بهبود و درمان زگیل ها می توان گفت قیمت آن از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.
  • درمان با استفاده از الکتروکوتر
  • در این روش درمانی برای از بین بردن زگیل ها از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود. درد و تورم از شایع ترین عوارض این روش درمانی می باشند.

درباره زگیل تناسلی

چرا کلینیک نور را برای درمان خود انتخاب می کنند؟

درمان زگیل تناسلی در همان روز
در کلینیک نور تمام بیماران مبتلا به زگیل تناسلی در روز مراجعه درمان می شوند، حتی افرای که نیاز به عمل دارند
درمان خانم ها در شرایط ویژه
با انجام تدابیر خاص، کلیه بیماران خانم در شرایطی کاملا شرعی و بدون دغدغه عمل می شوند
ریکاوری بعد از عمل زگیل تناسلی
کلیه بیماران زگیل تناسلی بعد از انجام عمل همچنان تحت مراقبت قرار میگیرند تا دقایق حساس بعد از عمل به خوبی سپری شود
کشیدن بخیه به صورت رایگان
در صورتی که بیماران نیاز به انجام بخیه داشته باشند، این کار بصورت رایگان انجام خواهد شد
حفظ ارتباط بعد از عمل
بعد از انجام عمل زگیل تناسلی، ارتباط کلینیک با بیمار (تلفنی و حضوری) قطع نخواهد شد

1. نوری گفت:

سلام
    ممکنه بعد از درمان دوباره عود کنه؟

• کلینیک نور گفت:

خیر ، یکی از مزایای اصلی عمل جراحی بیماری های نشیمنگاهی با لیزر این هست که برگشت پذیری بیماری رو به 0 درصد میرسونه

2. نریمان گفت:

مسریه؟

3. مصطفی گفت:

سلام به من پماد دادن یعنی خوب نمیشه با پماد!!!!

4. فریبا گفت:

ایا زگیل داخل مقعد هم درمان میکنید ؟

5. میثم گفت:

سلام
    راههای تشخیص و درمان زگیل تناسلی دهانی چیه؟ آیا کلینیک نور این امکانات رو داره؟ و آیا دوران طلایی درمان داره؟

• کلینیک نور گفت:

سلام آقای میثم
      قطعا باید معاینه کامل بشید و خیلی هم سریع روند درمانتون رو شروع کنید

6. امیر گفت:

سلام مدتیه یه نشونه کوچیک اندازه جوش رو بدنه الت تناسلی پیدا شده درمانش قطعیه ؟

7. Farshad گفت:

سلام وقت تون بخیر میشه بدونم هزینه اش چقدره?

8. علی گفت:

سلام وقتتون بخیر، زگیل تناسلی آقایان در محل ختنه گاه مسریه؟

تماس با ما آنلاین هستیم، تماس بگیرید + -

کلینیک نور