درمان آبسه مقعدی

ما در کلینیک نور امکانات لازم جهت درمان آبسه مقعدی به روش لیزر را برای بیماران گرامی فراهم کرده تا این عزیزان نگرانی های ناشی از عمل جراحی شامل دوران نقاهت و ... را فراموش کنند

روش های درمان آبسه مقعدی

درمان آبسه مقعدی با طب سنتی

اولین درمان برای بیماری ها، درمان با طب سنتی است. با تشخیص مراحل اول بیماری، می توانید بیماری خود را با کمک طب سنتی مداوا کنید.

• درمان آبسه مقعدی با سبوس گندم

مقداری سبوس گندم تمیز را داخل یک پارچه توری بریزید، پارچه توری را داخل 4 لیتر آب گرم به مدت 12 ساعت قرار دهید. پس از گذشت 12 ساعت آب را گرم کرده و داخل وان تمیزی بریزید. به مدت 6 دقیقه در آب گرم بنشینید. پس از اتمام کار، مقعد خود را با پنبه تمیز خشک کنید. تا بهبود کامل بیماری، این درمان را ادامه دهید.

• درمان آبسه مقعدی با زنجبیل

6 تکه زنجبیل تازه را خوب بجوشانید تا حدی که نرم شوند. پس از نرم شدن، پوست زنجبیل را جدا کنید. زنجبیل نرم پوست گرفته را با پی گاو ذوب شده، مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را هر شب به شکل شیاف مصرف کنید.

• درمان آبسه مقعدی با بارهنگ

برگ گیاه بارهنگ را در آب داغ ریخته و له کنید. گیاه را روی مقعد گذاشته، با نایلون و چسب محکم کنید.

• درمان آبسه مقعدی با گیاه افسطین
    گیاه افسطین طبیعت گرم دارد. برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. دم کرده این گیاه برای درمان مراحل اولیه آبسه مقعدی، مفید است.
  • درمان آبسه مقعدی با گیاه زرآوند

گیاه زرآوند را در 6 لیتر آب بریزید و بگذارید تا نصف شدن مقدار آب، خوب بجوشد. آب را از صافی رد کنید و در داخل وان تمیزی بریزید. ابتدا به مدت 1 هفته هر روز داخل آب زرآوند بنشینید.3 روز استراحت کنید، سپس نشستن در آب را به مدت 1 هفته تکرار کنید.

"توجه داشته باشید گیاه زرآوند سمی است. از خوردن این گیاه خودداری کنید."

• درمان آبسه مقعدی با بومادران

بومادران، بابونه، برگ گردو، گل راعی، گزنه و گیاه قاصدک را با هم در دریک استکان آب ریخته و اجازه دهید تا صبح بماند. صبح آب را از صافی رد کرده و بنوشید. مقدار بومادران می بایست دو برابر بقیه گیاهان باشد.

درمان آبسه مقعدی با دارو

دومین روش درمانی مفید برای آبسه مقعدی، مراجعه به پزشک و مصرف دارو است. مصرف دارو، موفقیت در عمل جراحی این بیماری را زیاد می کند. داروی مؤثر برای درمان این بیماری، مصرف آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها برای کاهش التهاب و عفونت بیماری مؤثر است. داروهای مسکن برای کاهش درد این بیماری زیر نظر پزشک بلا مانع است.

درمان آبسه مقعدی با برش دادن آبسه

روش تخلیه آبسه، برای درمان بیماری بسیار مؤثر است. با برش زدن به آبسه ها و تخلیه چرک، درد بیماری کم می شود. این کار می بایست با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی توسط دکتر جراح انجام شود. پس از خالی شدن آبسه ها از چرک، 2 هفته روزی 4 مرتبه، به مدت 20 دقیقه در محلول آب گرم و بتادین بنشیدنید. این کار از بروز عفونت جلوگیری می کند. پس از اتمام کار، مقعد را خشک کرده و پانسمان کنید. اگر التهاب ناحیه برش زده شده زیاد باشد، می بایست زیر نظر پزشک داروی چرک خشک کن مصرف کنید.

درمان آبسه مقعدی با لیزر

پس از طی مراحل بالا اگر بیماری درمان نشود، بهترین و مؤثرترین روش درمان بیماری، جراحی با لیزر است. لیزر زمان برش و برداشت، تگ پوستی انتهای عصب بریده شده و عروق کوچک بریده شده را ترمیم می کند. جراحی با لیزر درد و خونریزی بسیار کمی دارد. جراحی با لیزر بدون بیهوشی و سرپایی انجام می شود. پس از جراحی، بیمار تنها به یک شب استراحت احتیاج دارد. بیمار می تواند سریع تر به زندگی روزمره خود برگردد. انتقال بیماری های ویروسی با این روش صفر است.

درباره آبسه مقعدی

چرا کلینیک نور را برای درمان خود انتخاب می کنند؟

درمان آبسه مقعدی در همان روز
در کلینیک نور تمام بیماران مبتلا به آبسه مقعدی در روز مراجعه درمان می شوند، حتی افرای که نیاز به عمل دارند
ریکاوری بعد از عمل آبسه مقعدی
کلیه بیماران آبسه مقعدی بعد از انجام عمل همچنان تحت مراقبت قرار میگیرند تا دقایق حساس بعد از عمل به خوبی سپری شود