درمان شقاق (فیشر)

ما در کلینیک نور امکانات لازم جهت درمان شقاق به روش لیزر را برای بیماران گرامی فراهم کرده تا این عزیزان نگرانی های ناشی از عمل جراحی شامل دوران نقاهت و ... را فراموش کنند

روش های درمان فیشر مقعدی

فیشر مقعد اغلب در عرض چند هفته با نرم شدن مدفوع از طریق افزایش مصرف فیبر و مایعات درمان می شود. چندین بار در روز به مدت 10 تا 20 دقیقه ، پس از اجابت مزاج بار در آب گرم نشسته تا اسفنکتر شل شده و درمان سریع تر باشد. اگر علائم همچنان وجود داشته باشد، نیاز به درمان بیشتر دارید.

آماده شدن برای معاینه

اگر مبتلا به فیشر مقعد هستید، باید به پزشک متخصص بیماری های گوارشی (متخصص گوارش) یا جراح کولورکتال مراجعه کنید. اطلاعات زیر به شما کمک می کنند که خود را برای معاینه آماده کنید. آنچه که می توانید انجام دهید هنگامی که نوبت معاینه می گیرید، از قبل بپرسید که آیا کار خاصی لازم است انجام دهید، از جمله ناشتا بودن برای برخی ازمایش ها. فهرست زیر را آماده کنید:

• علائم، حتی اگر بی ارتباط به نوبت معاینه باشند.
  • اطلاعات شخصی مهم، از جمله استرس، تغییرات اخیر سبک زندگی، و سابقه خانوادگی
  • تمام داروها، ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید و دوز آنها.
  • با خود همراه داشته باشید. در صورت امکان، یکی از اعضای خانواده یا دوست را همراه آورده که در صورت فراموشی مطلبی، آن را یادآوری کنند.
  • سوالات خود را آماده کنید.

بعضی از سوالات اساسی که باید از دکتر بپرسید:

• دلیل و علائم فیشر مقعد؟
  • آیا علائم دلایل دیگری نیز دارند؟
  • آیا آزمایش ضروری است؟
  • مشکل من حاد است یا خفیف؟
  • آیا رژیم غذایی لازم است؟
  • آیا برای من محدودیت هایی وجود دارد ؟
  • بهترین اقدام چیست؟
  • جایگزین روش اصلی که پیشنهاد می کنید چیست؟
  • این مشکلات را نیز دارم. چگونه می توانم آنها را مدیریت کنم؟
  • آیا بروشوری وجود دارد؟ چه وب سایت هایی را توصیه می کنید؟

هر سوالی که دارید بپرسید.
چه انتظاری از دکتر دارید؟

دکتر ممکن است بپرسد:

• علائم از چه زمان شروع شدند؟
  • علائم دائمی بوده یا گاه گاهی بروز می کند؟
  • شدت علائم ؟
  • علائم بیشتر در کدام قسمت بدن است؟
  • آیا بهبودی در علائم دیده شده است؟
  • چه عاملی باعث تشدید علائم می شود؟
  • آیا مشکلات دیگری نیز دارید، مانند بیماری کرون ؟
  • آیا مشکل یبوست دارید؟

آنچه که می توانید انجام دهید:

در حالی که به انتظار معاینه نشسته اید، سعی کنید از یبوست با نوشیدن مقدار زیادی آب، اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی و ورزش منظم جلوگیری کنید. همچنین، در هنگام اجابت مزاج به خود فشار وارد نکنید. فشار اضافی فیشر مقعد را تشدید می کند.

درمان های غیر جراحی

در درمان شقاق با روش های دارویی پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

• نیتروگلیسیرین برای افزایش جریان خون به مقعد و بهبودی سریع تر و کمک به شل شدن اسفنکتر مقعد. نیتروگلیسیرین یک درمان پزشکی است اگر دیگر موارد درمانی موثر نباشند. عوارض جانبی سردرد شدید است.
  • کرم های بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین هیدروکلراید برای تسکین درد مفید هستند.
  • تزریق بوتاکس تیپ A برای شل کردن عضله اسفنکتر مقعد و درمان اسپاسم.
  • داروهای فشار خون مانند نیفدیپین خوراکی (پروکاردیا) یا دیلتیازم (کاردیزم) به شل شدن عضلات اسفنکتر مقعد کمک می کند. این داروها ممکن است خوراکی یا موضعی باشند و ممکن است زمانی استفاده شوند که نیتروگلیسیرین موثر نبوده یا عوارض جانبی داشته باشد.

درمان شقاق با جراحی

اگر مبتلا به فیشر مزمن مقعدی هستید که به سایر درمان ها مقاوم است یا اگر علائم شما شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.
پزشکان معمولا روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی را به کار می برند که شامل برش بخش کوچکی از عضله اسفنکتر مقعدی برای کاهش اسپاسم و درد و بهبودی است.
مطالعات نشان داده اند که در فیشر مزمن، جراحی بسیار موثرتر از دیگر درمان هاست. با این حال، جراحی ممکن است منجر به بی اختیاری ادرار و مدفوع شود.

سبک زندگی و درمان خانگی شقاق

تغییر سبک زندگی به کاهش ناراحتی و درمان فیشر مقعدی کمک کرده و احتمال عود بیماری را کاهش می دهد:

• فیبر را به رژیم غذایی اضافه کنید. مصرف حدود 25 تا 30 گرم فیبر در روز مدفوع را نرم کرده و فیشر مقعد را درمان می کند. مواد غذایی غنی از فیبر شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه های کامل است. همچنین می توانید مکمل فیبر مصرف کنید. فیبر ممکن است باعث گاز و نفخ شود، بنابراین مصرف خود را به تدریج افزایش دهید.
  • مایعات کافی بنوشید. مایعات از یبوست جلوگیری می کنند.
  • هنگام اجابت مزاج به خود فشار وارد نکنید. فشار باعث فیشر می شود.
  • اگر نوزاد شما مبتلا به فیشر مقعد است، پوشک را مرتب عوض کرده، مقعد را به آرامی شسته و با پزشک کودک مشورت کنید.

درباره شقاق

چرا کلینیک نور را برای درمان خود انتخاب می کنند؟

درمان شقاق در همان روز
در کلینیک نور تمام بیماران مبتلا به شقاق در روز مراجعه درمان می شوند، حتی افرای که نیاز به عمل دارند
کشیدن بخیه به صورت رایگان
در صورتی که بیماران نیاز به انجام بخیه داشته باشند، این کار بصورت رایگان انجام خواهد شد
حفظ ارتباط بعد از عمل
بعد از انجام عمل شقاق، ارتباط کلینیک با بیمار (تلفنی و حضوری) قطع نخواهد شد
درمان خانم ها در شرایط ویژه
با انجام تدابیر خاص، کلیه بیماران خانم در شرایطی کاملا شرعی و بدون دغدغه عمل می شوند
ریکاوری بعد از عمل شقاق
کلیه بیماران شقاق یا فیشر بعد از انجام عمل همچنان تحت مراقبت قرار میگیرند تا دقایق حساس بعد از عمل به خوبی سپری شود

1. محمود گفت:

سلام خسته نباشید

• topadvertadmin گفت:

باسلام و درود امکان تجویزداروازطریق فضای مجازی بدون ویزیت حضوری شماو تشخیص قطعی بیماری وجودندارد واگردردرمان بیماری شقاق یافیشردرطی۴الی۸هفته ابتدایی جهت درمان ان اقدام نشود شانس بهربردن ازدرمان دارویی راازدست خواهیدداد بنابراین هرچه زودتر قبل ازپیشرفت بیماری برای درمان خودبه مرکزدرمانی مراجعه کنیدوآن راپیگیری کنیدومراقب باشیددچاردفع مدفوع سخت و زورکی نشوید. ازموادغذایی ملین و پرفیبر میوه سبزیجات آلو گلابی انجیرخشک استفاده کنید مایعات فراوان بنوشید روغن زیتون به غذا اضافه کنیدازبه تاخیرانداختن عمل دفع مدفوع بپرهیزیدوپیاده روی منظم داشته باشید

2. Atefeh گفت:

سلام.چرا اسمی از هیچ پزشکی در کلینیک شما دیده نمیشه که بدونیم کدوم دکتر و چه روزایی ویزیت انجام میدن؟

3. گلی گفت:

سلام شقاق لزوما با درد همراهه؟

• کلینیک نور گفت:

سلام، اگر منظور شما خود بیماری هست بله ، درد و خارش دوتا از علائم اصلی بیماری های نشیمنگاهی همچون شقاق هستن. دردهایی که عموما به صورت آزاردهنده ای هستن. اما اگر منظور شما درد در حین عمل جراحی هستش باید بگم خیر ، چون جراحی با استفاده از لیزر انجام میشه ، دردی برای عمل جراحی وجود نداره

4. حنانه گفت:

سلام یعنی تو ی روز هم تشخیص میدید هم عمل میکنید؟؟

• کلینیک نور گفت:

بله همینطوره ، این به دلیل احترامی هست که به وقت مراجعین قائل هستیم ، چون مراجعین شهرستانی به زحمت زیادی می افتن اگه زمان طولانی باشه

آنلاین هستیم، تماس بگیرید + -

کلینیک نور